Приложни изобразителни изкуства
Приложни изобразителни изкуства
Дизайн се нарича естетическото и ергономично комплексно свойство на дадено изображение и/или изделие на приложното изкуство и/или промишлеността. В разширен смисъл засяга и конструкцията на дадено изделие.Не бива да се бърка с пълното значение на оригиналната дума design на английски език в смисъл на (основно) проект (архитектурен, строителен или друг), план, скица, чертеж и (разширено) модел, конструкция, композиция.
Видове дизайн:
- Индустриалният дизайн(в миналото наричан промишлен дизайн, промишлена естетика и техническа естетика, среща се и като инженерен дизайн и продуктов дизайн) е комбинация от приложно изкуство и приложна наука, чрез която естетичните, ергономичните, производствените и потребителските качества на изделията могат да бъдат подобрени, с което се подобрява производството и потреблението им, както и техния маркетинг. Ролята на индустриалния дизайнер е да реализира дизайнерски решения на проблеми като формаоизграждане, ползваемост, физическа ергономичност, маркетинг, развитие на търговската марка и продажби.
- Интериорният дизайн е област на специализация в архитектурата, която се занимава с планирането и промяната на вътрешните пространства в сградите. Тази професия се развива от областта на архитектурата и през 20 век беше самостоятелна професия. За разлика от архитектурата, интериорният дизайн не се занимава с планирането на цялата сграда, от гледна точка на строителството и в контекста на градската среда, а в планирането на вътрешните пространства в детайли.
Модният дизайн е област на приложното изкуство, която се занимава с дизайн на облекла и аксесоари за облекло. Дизайнер, който работи в областта на модата се нарича „моден дизайнер“.Модният дизайн" се различава от дизайна на костюми (например в областта на киното или театъра), тъй като производството му обикновено е в рамките на един или два сезона.
- Уебдизайн и потребителски интерфейси
- Филми, CD, DVD – дизайн на встъпителните елементи, анимация, рекламни материали
- Графична идентичност, графичен дизайн на фирмени знаци, фирмени рекламни материали, указателни табели и други
- Продуктов дизайн, опаковки,
Маркетингов дизайн
Маркетинговия дизайн на даден сайт може да се определи като такъв, който е насочен към целта на сайта. Тази цел може да бъде определена възрастова група, или група с определени културни насочености и т.н., затова дизайнерът трябва да разбира тенденциите на тази група.
UX дизайн и интерактивен дизайн
Начинът, по който потребителят разбира съдържанието на сайта често зависи от това как потребителят ще разбере как работи самия сайт. Това е част от UX дизайнът. Изживяването на потребителя е свързано с оформлението, ясните инструкции и надписи по сайта.
Шрифтове
Уеб дизайнерите могат да избират от голям набор от шрифтове, някои от които са подобни. Повечето браузери разпознават само някои от тях, и затова е по-добре дизайнерите да се насочат към тях, за да избегнат усложнения.
Графики на движение
Оформлението на сайта и изживяването на потребителя могат да се повлияят и от графиките на движение. Изборът дали да се използват такива може да зависи от целевата група на сайта. Графики на движение ще се приемат по-добре при сайт, който е ориентиран към забавление, отколкото към сайт, който е със строга бизнес тематика.
Генерирано съдържание
Има два типа, по който се генерира един сайт: статично и динамично.
Статични сайтове
Статичният сайт има отделен файл за всяка една статична страница. Всеки път, когато тази страница е повикана – тя дава едно и също съдържание. Това съдържание се създава веднъж, по време на дизайна на сайта. Обикновено се пише ръчно, въпреки че някои използват и автоматичен процес за създаване на съдържание, подобно на динамичните сайтове.
Динамични сайтове
Динамичните сайтове се генерират в момента на повикване на страницата. Обикновено тяхното съдържание е разположено в бази данни. Необходими са повече умения за уеб дизайн на динамичен сайт, отколкото на статичен.
Първите динамични сайтове бяха кодирани директно на езици като Perl, PHP и др. Някои от тях използваха „шаблонен“ подход, където сървърната страница приличаше по структура на потребителската страница, и данните се попълваха на съответните места, определени от „етикети“. При Perl цялата процедура се кодираше.
Коментари
Публикуване на коментар